هنگام کنترل سرعت يک موتور DC ، مانند آنهايي که در محرک هاي خطي الکتريکي ما وجود دارد ، مي توان از هر دو مدولاسيون عرض پالس (PWM) و آنالوگ ولتاژ کنترل استفاده کرد ، اما مزاياي زيادي براي يک (PWM) نسبت به ديگري وجود دارد (آنالوگ ولتاژ). هنگام تغيير ولتاژ موتور DC ، منجر به اتلاف انرژي زيادي مي شود. بعضي اوقات حتي به دليل از دست دادن گشتاور ممکن است باعث ايستادن موتور شود. پمپ وکيوم آبي به همين دليل است که يک مدار بسيار ناکارآمد در نظر گرفته مي شود و دليل اصلي کنترل PWM استاندارد صنعت است.


PWM قادر است ولتاژ كامل ولتاژ را در هر زمان و بدون نياز به نگراني در مورد مسائل متوقف يا افت گشتاور ، تأمين كند. با تغيير چرخه وظيفه PWM ، جنبه کنترل سرعت به مرحله اجرا مي رسد. نمودار زير نحوه عملکرد اين کار را نشان مي دهد.


القايي موتور باعث مي شود جريان به طور متوسط ??باشد که برخلاف کنترل ولتاژ متغير ، گشتاور را متناسب با جريان نگه مي دارد. با تغيير چرخه وظيفه مي توانيد ضمن حفظ گشتاور و کارآيي در روند ، به کنترل سرعت بالاترين کيفيت دست پيدا کنيد. 


PWM بدون عيب و نقص آن نيست ، به ويژه در رابطه با فرکانس سيگنال. اگر فرکانس پالس ها خيلي زياد و يا خيلي کند باشد ، متوسط ??اندازه گيري مناسب در داخل سيم پيچ هاي موتور اتفاق نمي افتد. شکل زير نشان مي دهد که زمان افزايش ولتاژ چقدر مهم است.


 


شکل


براي اطمينان از اينکه ولتاژ زمان کافي براي دستيابي به محاسبات حالت پايدار خود دارد ، مي توان در رابطه با مقادير سيستم استفاده کرد. اين ممکن است براي اکثر برنامه ها کمي زياد باشد ، زيرا اکثر فرکانس ها در محدوده چند کيلوهرتز بسيار خوب کار خواهند کرد ، اما براي برنامه هايي که دقت آنها مهم است ، اين محاسبه بسيار مهم خواهد بود.


اگر اين مقاله را مفيد ديديد ، حتماً در بخش وبلاگ ما به جستجوي ساير مطالب آموزنده مانند اين بپردازيد. اگر در مورد اين مقاله يا محصولات ما سؤالي داريد لطفا با ما تماس بگيريد و ما اطمينان حاصل خواهيم کرد که در مورد هر آنچه شما نياز داريد کمک خواهيم کرد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گلدان hhhaa فروش برنج ارزان لوله پلی اتیلن و لوله کاروگیت دهه چهارم زندگی مهرانی حواله ارز،صادرات و واردات